terça-feira, outubro 30

SMOKE GETS IN YOUR EYES


Smoke Gets in Your Eyes
Written by Jerome Kern (music)

and Otto Harbach (lyrics) for the musical "Roberta" in 1933
Recording by The Platters was a # 1 hit in 1959
Remade in 1973 by Blue Haze, it hit # 27


They, asked me how I knew,
My true love was true,
I of course replied, something here inside,
Can not be denied.

They, said some day you'll find,
All who love are blind,
When you heart's on fire, you must realize,
Smoke gets in your eyes.

So I chaffed them, and I gaily laughed,
To think they would doubt our love,
And yet today, my love has gone away,
I am without my love.

Now laughing friends deride,
Tears I cannot hide,
So I smile and say, when a lovely flame dies,
Smoke gets in your eyes,

Smoke gets in your eyes.



TRADUÇÃO

Eles me perguntaram como eu sabia se
Meu amor era mesmo verdadeiro.
Eu naturalmente respondi:
"Algo aqui dentro não pode ser negado".

Eles disseram: "algum dia você descobrirá:
Todos que amam são cegos.
Quando seu coração está incendiando,
Você precisa compreender:
A fumaça entra nos seus olhos..."

Então eu caçoei deles e ri alegremente,
Ao pensar que eles poderiam duvidar de meu amor.
Porém hoje meu amor foi embora,
Eu estou sem minha amada...

Agora, amigos risonhos zombam das
Lágrimas que não consigo esconder.
Então eu sorrio e digo:
"Quando uma linda chama morre
A fumaça entra nos seus olhos..."
A fumaça entra nos seus olhos...




Música AQUI

Nenhum comentário: